Diskusní téma: Anglický jazyk

Datum: 22.10.2015

Vložil: Andrea Kolbová

Titulek: Výuka angličtiny

Výuka angličtiny i radost z učení se cizímu jazyku u nás oproti minulému roku stoupla. A jelikož angličtinu ovládám, musím se připojit k paní Magdě Andresové ohledně připomínky s tvorbou celých vět. Často zkouším dceru ze slovíček a nechápu význam učení se celé věty, která není vyloženě ustálenou frází, např. "There is a pen on the desk". Pokud je dětem vysvětleno spojení "There is" a proč se takto věta tvoří, nemám již žádných námitek. Oceňujeme také zasílání poslechových cvičení.

—————

Datum: 21.10.2015

Vložil: Magda Andresová

Titulek: tvorba vět

Výuka angličtiny se oproti minulému školnímu pololetí (kdy v podstatě reálne neprobíhala) obrátila výrazně k lepšímu! To, že výuku převzala "angličtinářka", je zřetelně patrné.

Vnímáme ale jeden podstatný problém:
Děti, resp.naše dítě nezvládá tvořit větu, nechápe stavbu věty. Ovládá, pamatuje si slovíčka a věty ze slovníčku, které se měli naučit, ale dělá mu obtíže ve větě např. změnit osobu, sestavit podobnou větu. Přitom pochopení, jak tvořit větu, je pro mluvení v cizím jazyce zásadní! Zajímalo by mě, jestli jde o rozšířený jev. Potýká se s tím více rodičů?

—————