Diskusní téma: Vlastivěda

Datum: 26.10.2015

Vložil: Gabriela Karpíšková

Titulek: známkování

Nerozumím známkování gramatiky při opisování z tabule.

—————

Datum: 22.10.2015

Vložil: Andrea Kolbová

Titulek: Výuka vlastivědy

Musím podotknout, že tento předmět není u nás oblíben a to hlavně z důvodu dlouhého opisování vět z tabule v průběhu kterého pí učitelka buď vykládá látku nebo komunikuje s dětmi, které se ale bohužel takto nesoustředí ani na věty na tabuli, ani na ústní výklad.

—————

Datum: 22.10.2015

Vložil: Štěpánka Michaličková

Titulek: Známkování

Přijde mi nespravedlivé,že jsou děti ve vlastivědě známkovány za chyby mluvnické i když na otázky z vlastivědy odpoví správně.

—————

Datum: 21.10.2015

Vložil: Magda Andresová

Titulek: Dlouhé, špatně srozumitelné zápisy, málo praktické výuky

Proč děti opisují z tabule dlouhé a (pro ně) špatně srozumitelné texty, které kopírují a suplují školní učebnici? Porozumění látce to neprospívá a komplikuje to orientaci v sešitě (hledání podstatných informací). Prospělo by. kdyby se děti učily naopak z textu podchytit podstatné informace a zaznamenat si je výstižně a stručně. Budou to v budoucnosti stále víc potřebovat.
Většina probírané látky by se dala vyjádřit přehledněji a srozumitelněji schématem, obrázkem a jeho stručnám popisem.

Místo opisování z tabule, kterým tráví většinu hodiny, bych uvítala více praktické práce s mapou, skupinové práce při vyhledávání informací apod. Vždyť se to v tomto předmětu přímo nabízí!

—————